Termeni și condiții - Fabulo.ro

Termeni și condiții generale ale magazinului online (e-shop) www.fabulo.ro

 

Articolul I.
Definiții
  1. Operatorul site-ului web (e-shop) este iM3 s.r.o., cu sediul în stradă Malotejedská 515/8, 929 01 Dunajská Streda, Slovacia.

  2. Vânzătorul este iM3 s.r.o., cu sediul în stradă Malotejedská 515/8, 929 01 Dunajská Streda, Slovacia, 45853461.

  3. Furnizorul produselor și serviciilor oferite în e-shop-ul www.fabulo.ro este iM3 s.r.o., cu sediul în stradă Malotejedská 515/8, 929 01 Dunajská Streda, Slovacia.

  4. 4. Un cumpărător este fiecare vizitator al magazinului online care a plasat o comandă obligatorie prin intermediul acestuia. În conformitate cu Legea nr. 102/2014 o persoană fizică care, la încheierea și îndeplinirea unui contract de consum, nu acționează în cadrul activității sale comerciale, profesionale sau altor profesii este considerată consumator.

  5. E-shop-ul este un sistem informatic situat în rețeaua de internet cu acces public, care permite comandarea produselor și serviciilor.

  6. Produsul sau serviciul reprezintă toate produsele publicate pe paginile e-shop-ului, care pot fi comandate (au un preț afișat care nu este zero).

  7. Cumpărătorul recunoaște pe deplin comunicarea electronică, în principal prin intermediul e-shop-ului, a comunicării prin e-mail, precum și a comunicării telefonice, cu condiția ca aceasta să fie clară și să nu existe dubii că vânzătorul comunică cu cumpărătorul sau cu o persoană autorizată de acesta.

  8. Relația dintre vânzător și cumpărător, care a apărut altfel decât prin intermediul mijloacelor electronice de la distanță și nu este o relație între un furnizor de servicii ale societății informaționale și un destinatar al serviciilor societății informaționale, aceste termeni și condiții generale se aplică numai în măsura necesară, conform legislației și ordinii logice a lucrurilor, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel între părți.

  9. O cerere de rezervare reprezintă o rezervare juridic neobligatorie și limitată în timp a unui anumit produs disponibil (adică „în stoc”) din oferta curentă a vânzătorului publicată pe paginile e-shop-ului său, cu posibilitatea ridicării și plății exclusiv personal la punctul de livrare, fără a face o comandă și cumpărătorul nu se obligă în alt mod să cumpere sau să ridice produsul rezervat, iar acest lucru se aplică în cazul în care a fost aleasă metoda de livrare „personal la magazin – rezervare produs”. Cererea de rezervare poate fi făcută în mod repetat. Vânzătorul va reține gratuit și pentru o perioadă limitată produsul astfel rezervat pentru cumpărător la punctul de vânzare, fără a accepta cererea de rezervare (nu are loc astfel negocierea sau încheierea tranzacției), oferindu-i astfel cumpărătorului posibilitatea de a decide asupra achiziționării produsului rezervat. Cumpărătorul are dreptul să anuleze cererea de rezervare în orice moment. Vânzătorul are dreptul să anuleze cererea de rezervare dacă nu este în măsură să asigure sau să păstreze produsul rezervat de cumpărător la punctul de vânzare. Rezervarea expiră automat prin expirarea termenului de rezervare. Întreaga tranzacție (inclusiv realizarea propunerii juridic obligatorii de cumpărare a produsului rezervat de către cumpărător, acceptarea acesteia de către vânzător, plata și preluarea produsului rezervat) se efectuează exclusiv personal, la punctul de vânzare (așa-numitul „magazin fizic”). Aceste condiții generale de vânzare nu se aplică unei tranzacții bazate pe o cerere de rezervare, deoarece aceasta se desfășoară personal la punctul de vânzare.

 

Articolul II.
Prețul
  1. Toate prețurile afișate pentru produse și servicii sunt finale, inclusiv 9% sau 19% TVA.

  2. Vânzătorul este obligat de prețul afișat pe pagina e-shop-ului în momentul realizării achiziției.

  3. Prețurile sortimentului oferit în e-shop pot fi diferite de prețurile sortimentului de la punctul de vânzare al vânzătorului.

 

Articolul III.
Comanda
  1. Comanda se formează prin confirmarea procesului de comandă în e-shop prin selectarea produselor sau serviciilor de către cumpărător, inclusiv completarea integrală a formularului de comandă și trimiterea acestuia către vânzător. Pentru gestionarea corectă și completă a comenzii, este necesar să completați datele solicitate în comandă și să alegeți opțiunile de livrare și plată pentru produsele sau serviciile comandate.

  2. Cumpărătorul, prin trimiterea comenzii, acceptă prețul produselor și serviciilor comandate. Comanda devine obligatorie pentru cumpărător prin trimiterea acesteia, astfel fiind o propunere de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare cu vânzătorul.

  3. După trimiterea comenzii în e-shop, cumpărătorului i se trimite automat un e-mail informativ despre faptul că vânzătorul a primit comanda pentru procesare. Acest e-mail nu constituie o confirmare a comenzii în sensul alin. 5 din acest articol.

  4. În cazul în care cumpărătorul este invitat să plătească un avans sau un preț în avans sau alege să plătească prin transfer bancar, adică orice altă metodă de plată prin care transferă fonduri bănești înainte de livrarea produsului sau prestarea serviciului, este obligat să efectueze această plată în termenul stabilit de furnizor. Dacă plata nu este înregistrată în contul furnizorului în termenul stabilit, vânzătorul poate anula comanda pentru neîndeplinirea obligațiilor cumpărătorului de a plăti avansul sau de a plăti în avans.

  5. Confirmarea comenzii de către vânzător constituie încheierea contractului de vânzare-cumpărare, care poate fi modificat sau completat doar prin acordul mutual între cumpărător și vânzător, cu excepția cazurilor în care legea sau un alt act normativ prevede altfel. Confirmarea comenzii de către vânzător este un mesaj electronic trimis de vânzător pe adresa de e-mail a cumpărătorului sau un mesaj text scurt trimis pe numărul de telefon mobil al cumpărătorului, așa cum a fost indicat de acesta în comanda sa, informându-l în ce măsură acceptarea comenzii de către cumpărător este necontestată. Mesajul electronic trimis de vânzător, care nu confirmă comanda cumpărătorului, o respinge sau refuză, sau o neacceptă în alt mod clar, este o respingere a comenzii cumpărătorului.

  6. Dacă vânzătorul nu este în măsură să îndeplinească comanda sau o parte din aceasta în termenul de procesare a comenzii, chiar și după eforturi maxime, din motive precum: produsul nu mai este fabricat, nu este disponibil la producător sau în depozitul extern al furnizorului, producătorul a efectuat schimbări semnificative care împiedică realizarea comenzii sau din motive de forță majoră, vânzătorul poate anula comanda, trimițând un e-mail în acest sens cumpărătorului. De asemenea, vânzătorul are dreptul să anuleze comanda dacă cumpărătorul a furnizat informații false sau înșelătoare în comandă, care nu pot fi verificate, cum ar fi un e-mail, un contact telefonic sau o adresă incorectă sau inexistentă. În cazul anulării sau anulării comenzii, vânzătorul este obligat să returneze avansul plătit de cumpărător în termen de 14 zile.

  7. În cazul în care cumpărătorul face o rezervare a unui produs, nu se creează o comandă obligatorie și nici o propunere de încheiere a contractului de vânzare-cumpărare. Vânzătorul va informa cumpărătorul despre posibilitatea de a ridica produsul rezervat, iar această rezervare este valabilă 3 zile lucrătoare și începe să curgă din momentul în care această notificare este transmisă prin e-mail sau SMS. Dacă produsul nu este ridicat în termenul specificat, rezervarea se anulează. Cumpărătorul are posibilitatea de a modifica orice articole din rezervare sau de a le refuza, chiar și parțial. În acest caz, dreptul de proprietate asupra produsului trece la cumpărător în momentul plății pentru produs, iar contractul se încheie odată cu achiziția efectuată în magazinul vânzătorului.

 

Articolul IV.
Condiții de plată
  1. Produsele și serviciile din e-shop pot fi plătite prin următoarele metode:

    1. plată ramburs (plătiți direct curierului la preluarea produsului)

    2. plată online cu cardul - plată instantanee prin gateway-ul de plată ShoptetPay

    3. Taxele pentru fiecare opțiune de plată sunt prezentate în art. VI din aceste termeni și condiții generale.

  2. Vânzătorul poate oferi cumpărătorului posibilitatea de a beneficia de reduceri:

    1. reducere din prețul de înregistrare în e-shop,

    2. reducere pentru cumpărături repetate,  

    3. reducere pe baza unui cupon de reducere unic.

 

Articolul V.
Condiții de livrare
  1. Vânzătorul este obligat să trimită cumpărătorului produsul în termen de 30 de zile de la crearea comenzii, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel sau dacă termenul de livrare specificat pentru produs nu a fost mai lung.

  2. Dacă produsul este în stoc, acesta va fi expediat cât mai curând posibil, în funcție de capacitățile disponibile.

  3. Dacă comanda conține mai multe produse și servicii, iar unele dintre acestea nu sunt în stoc, vom informa cumpărătorul cu privire la posibilitatea livrărilor parțiale.

  4. Împreună cu produsul, clientului i se va trimite factura (documentul fiscal), manualul de utilizare, precum și alte documente referitoare la produs sau serviciu, furnizate de producător.

  5. Locul de îndeplinire se consideră a fi locul unde produsul este livrat.

  6. Vânzătorul efectuează livrarea către cumpărător prin intermediul:

      1. companiei de curierat Direct Parcel Distribution SK s.r.o. (DPD), cu sediul în stradă Technická 7, 821 04 Bratislava,

      2. companiei de curierat DACHSER Slovakia a.s. 

Articolul VI.
Taxe de transport, ambalare și opțiuni de plată
  1. Taxe și opțiuni de plată:

    1. pentru plata ramburs, plătiți direct curierului la preluarea produsului - (+ 7 Lei)

    2. pentru plata online cu cardul - plată instantanee prin gateway-ul de plată ShoptetPay(MasterCard, VISA) - (fără taxă)

  2. Taxe și opțiuni de transport pe teritoriul Republicii Slovace:

    1. pentru transport prin compania de curierat DPD pentru o valoare totală a comenzii sub 500 Lei cu livrare în 2-3 zile lucrătoare după expedierea din depozitul nostru - (+19 Lei)

    2. pentru transport prin compania de curierat DPD pentru o valoare totală a comenzii peste 500 Lei cu livrare în 2-3 zile lucrătoare după expedierea din depozitul nostru - (GRATUIT)

    3. pentru transport prin compania de curierat Toptrans pentru fiecare produs supradimensionat cu livrare în 2-3 zile lucrătoare după expedierea din depozitul nostru - (+349 Lei / buc)

    4. pentru ridicarea personală - (GRATUIT)

  3. Vânzătorul poate conveni cu cumpărătorul și asupra unui alt mod de expediere a produselor sau serviciilor decât cel standard (menționat mai sus) precum și asupra prețurilor pentru aceste servicii.

  4. Vânzătorul poate trimite imediat produsul disponibil cumpărătorului, iar restul comenzii va fi livrat ulterior în termenul legal, cu condiția ca cumpărătorului să nu i se perceapă taxe poștale suplimentare, cu excepția celor incluse în comandă.

 

Articolul VII.
Transferul dreptului de proprietate
  1. Dreptul de proprietate trece de la vânzător la cumpărător la momentul primirii bunului de la vânzător sau de la transportator.

 

Articolul VIII.
Anularea contractului de vânzare-cumpărare
  1. Cumpărătorul are dreptul de a anula bunurile sau serviciile comandate în termen de 24 de ore de la încheierea contractului de cumpărare fără taxă de anulare, dacă bunurile sunt realizate la comandă, conform cerințelor specifice ale consumatorului sau în special pentru un singur consumator.

 

Articolul IX.
Dreptul consumatorului de a returna produsul fără a oferi un motiv și informarea consumatorului
  1. Consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare în termen de 30 zile calendaristice de la data primirii bunului, dacă vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile de informare conform prezentei legi (alineatele 2 sau 3 din lege se aplică în alte cazuri), în baza Legii nr. 102/2014 privind protectia consumatorilor in vanzarea de bunuri sau prestarea de servicii in baza unui contract incheiat la distanta sau a unui contract incheiat in afara sediului vanzatorului si pentru modificarea unor legi (denumita in continuare „Legea”), conform la dispozițiile § 7 și următoarele. În cazul în care obiectul contractului de cumpărare este livrarea bunurilor, consumatorul are dreptul de a se retrage din contract chiar înainte de livrarea bunurilor.

  2. Consumatorul este obligat, dacă dorește să exercite acest drept, să depună personal declarația de retragere din contractul de vânzare-cumpărare în formă scrisă cel târziu în ultima zi a perioadei stabilite la adresa de contact a vânzătorului, în timpul orelor de lucru sau să trimită această declarație la expedierea poștală cel târziu în ultima zi a perioadei la adresa indicată în contact, sau să exercite acest drept în altă formă durabilă. Consumatorul este obligat, după notificarea retragerii din contract, să trimită sau să livreze personal obiectul contractului de la care se retrage împreună cu toată documentația – de exemplu, originalul facturii, manualul și alte documente referitoare la produsul care i-a fost livrat împreună cu produsul, cel târziu în termen de 14 zile de la retragere (§ 10 alin. 1 din Lege). Recomandăm cumpărătorilor să păstreze o copie a facturii pentru uzul lor și să trimită produsul recomandat și ca un colet asigurat. Pentru retragerea din contract, puteți folosi următorul formular: Retragerea din contractul de vânzare-cumpărare, în care trebuie completate cel puțin informațiile marcate cu „ * ” – asterisc.

  3. Vă rugăm să nu ne trimiteți produsele cu plata ramburs, coletul nu va fi acceptat.

  4. Operatorul e-shop-ului va returna plata efectuată pentru produs / serviciu, inclusiv costurile de transport în conformitate cu dispozițiile § 9 alin. 3) din Legea nr. 102/2014, precum și costurile efectiv suportate pentru comandarea produsului în termen de 14 zile de la data primirii retragerii din contract, cu toate acestea, nu este obligat să returneze banii înainte de a primi produsul sau înainte ca consumatorul să dovedească expedierea produsului, cu excepția cazului în care vânzătorul a propus să ridice produsul el însuși.

  5. Costurile de returnare a produsului sunt suportate de consumator.

  6. Dreptul de retragere din contract nu se aplică produselor și serviciilor care sunt definite la § 7 alin. 6 lit. a) până la l) din Legea nr. 102/2014. Notă la punctul 6. - aceasta include, de exemplu, produsul fabricat conform cerințelor speciale ale consumatorului, produsul fabricat pe măsură sau produsul destinat în mod special unui singur consumator, produsul care nu poate fi returnat din motive de igienă dacă a fost ambalat și ambalajul acestuia a fost deschis, vânzarea înregistrărilor, dacă ambalajul lor de protecție a fost deschis și altele asemenea, iar textul actual este disponibil în legea în vigoare menționată în acest punct.

  7. Consumatorul suportă orice scădere a valorii produsului cauzată de utilizarea acestuia peste limita necesară pentru a determina funcționalitatea și caracteristicile produsului.

 

Articolul X.
Drepturile și obligațiile părților contractuale
  1. Părțile contractante sunt considerate a fi vânzătorul și cumpărătorul.

  2. Cumpărătorul este obligat:

    1. să preia produsul comandat, fără a afecta dreptul de a se retrage din contract,

    2. să plătească prețul convenit pentru produs sau serviciu vânzătorului,

    3. să verifice integritatea ambalajului sau chiar a produsului în sine la primirea acestuia.

  3. Vânzătorul este obligat:

    1. să livreze cumpărătorului produsul la calitatea, cantitatea și prețul convenite,

    2. să se asigure că produsul oferit respectă legislația în vigoare în Republica Slovacă,

    3. să trimită cumpărătorului toate documentele referitoare la produs, cum ar fi factura pentru produs, certificatul de garanție, manualul de utilizare în limba slovacă standard, împreună cu produsul sau ulterior.

  

Articolul XI.
Protecția datelor cu caracter personal 
  1. Datele cu caracter personal sunt procesate în conformitate cu Legea nr. 18/2018 privind protecția datelor cu caracter personal, cu modificările ulterioare.

  2. Operatorul nu furnizează datele cu caracter personal ale cumpărătorului unei terțe părți, cu excepția companiei de curierat aleasă, care asigură livrarea produsului sau serviciilor, sau autorităților de stat în cazul unui control, sau a unui intermediar pe baza unui contract reciproc încheiat conform Legii nr. 18/2018

  3. Operatorul este obligat să asigure datele cu caracter personal împotriva accesului neautorizat prin adoptarea unor măsuri tehnice și organizatorice adecvate. De asemenea, toți angajații operatorului sunt obligați să respecte confidențialitatea în ceea ce privește datele cu caracter personal.

  4. Persoana vizată are drepturile prevăzute în conformitate cu dispozițiile § 19 și următoarele din Legea nr. 18/2018 privind protecția datelor cu caracter personal, cu modificările ulterioare, și anume:

    1. dreptul la informații, care este îndeplinit prin acest conținut și prin termenii și condițiile comerciale,

    2. dreptul de a solicita accesul la datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată - § 21 din Lege, constă în dreptul dumneavoastră de a solicita modul și scopul pentru care datele dumneavoastră sunt prelucrate, această solicitare putând fi adresată prin e-mailul de contact.

    3. dreptul la rectificarea datelor cu caracter personal - § 22 din Lege vă permite să rectificați datele cu caracter personal dacă acestea nu sunt actualizate,

    4. dreptul la ștergerea datelor cu caracter personal - § 23 din Lege îl puteți utiliza în cazul în care nu mai doriți ca operatorul să prelucreze în continuare datele cu caracter personal,

    5. dreptul la restricționarea prelucrării datelor cu caracter personal - § 24 din Lege îl aplicați în cazul în care considerați că datele cu caracter personal au fost prelucrate în mod ilegal,

    6. dreptul de a se opune prelucrării datelor cu caracter personal - § 27 din Lege,

    7. dreptul la portabilitatea datelor cu caracter personal,

    8. dreptul de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere în legătură cu datele cu caracter personal prelucrate.

  5. Operatorul colectează următoarele date cu caracter personal de la cumpărător: nume, prenume, adresă de livrare, adresă de facturare, număr de telefon, adresă de e-mail, care sunt prelucrate în scopul gestionării corecte a comenzii dumneavoastră. Aceste date cu caracter personal sunt păstrate timp de 10 ani în scopuri de arhivare. În timpul procesării comenzii, datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopul emiterii facturilor, emiterea fișelor de depozit (liste de livrare), asigurarea transportului și contabilitatea în contabilitate.

  6. Operatorul a desemnat un mediator, care este operatorul portalului online compari.ro, compania Online Comparison Shopping Kft. cu sediul pe Str. Rákóczi 70-72. 1074 Budapesta, Ungaria, CUI: 01-09-186759, pentru a procesa datele personale în numele operatorului e-shop-ului, o singură dată, în scopul evaluării calității achiziției. În acest scop, mediatorul va trimite cumpărătorului un e-mail unic cu posibilitatea de a evalua achiziția.

  7. Aceste pagini înregistrează adresa dumneavoastră IP, informații despre timpul petrecut pe aceste pagini și informații despre paginile de pe care ați ajuns la noi. Cookie-urile sunt fișiere text care sunt stocate pe computerul dumneavoastră și sunt utilizate și pentru a măsura traficul pe site și pentru a personaliza afișarea paginilor și, datorită acestor fișiere, vă putem oferi un conținut de calitate. De aceea, considerăm aceste fișiere ca fiind în interesul nostru legitim. Unele fișiere cookie sunt fișiere ale terților, de exemplu, Youtube, Google etc.

  8. Site-ul prelucrează așa-numitele cookie-uri tehnice, care sunt esențiale pentru funcționarea corectă a site-ului, cookie-uri preferențiale, care conțin informații despre, de exemplu, limba și moneda setată de dumneavoastră, precum și cookie-uri analitice, care ne ajută să înțelegem comportamentul dumneavoastră pe site, dar și cookie-uri publicitare, care ne ajută să păstrăm o evidență a intereselor dumneavoastră. Puteți refuza ultimele trei tipuri de cookie-uri.

  9. Puteți șterge cookie-urile în orice moment sau seta colectarea acestora direct în setările browserului dvs. de internet, precum și pe site-ul nostru.

  10. Dacă cumpărătorul a fost de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în e-shop în scopuri de marketing prin e-mail, a fost de acord să primească mesaje prin e-mail la adresa de e-mail de contact.

  11. Datele cu caracter personal pentru scopuri de marketing prin e-mail, inclusiv numele și prenumele, adresa de e-mail, sunt furnizate pentru o perioadă de cinci ani. Aceste date cu caracter personal nu sunt furnizate terților.

  12. Cumpărătorul își poate retrage consimțământul în orice moment prin trimiterea unei Cereri de retragere a consimțământului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, iar acestea vor fi șterse imediat. Deconectarea este posibilă și prin debifarea căsuței din contul de utilizator (dacă cumpărătorul a solicitat crearea unui cont de utilizator). Din partea noastră, datele cu caracter personal furnizate de dumneavoastră nu vor mai fi utilizate în scopuri de marketing prin e-mail.

  13. Dacă cumpărătorul a fost de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în e-shop în scopuri de marketing prin SMS, a fost de acord să primească mesaje SMS de marketing la numărul de telefon de contact.

  14. Datele cu caracter personal pentru scopuri de marketing prin SMS, inclusiv numele și prenumele, numărul de telefon, sunt furnizate pentru o perioadă de cinci ani.

  15. Cumpărătorul își poate retrage consimțământul în orice moment prin trimiterea unei Cereri de retragere a consimțământului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, iar acestea vor fi șterse imediat. Deconectarea este posibilă și prin debifarea căsuței din contul de utilizator (dacă cumpărătorul a solicitat crearea unui cont de utilizator). Din partea noastră, datele cu caracter personal furnizate de dumneavoastră nu vor mai fi utilizate în scopuri de marketing prin e-mail.

 

Articolul XII.
Despăgubiri pentru nepreluarea produsului
  1. Vânzătorul are dreptul la despăgubiri (conform dispozițiilor § 420 și următoarele din Codul civil) în cazul în care cumpărătorul a comandat un produs pe care nu l-a anulat sau nu s-a retras din contract și, în același timp, nu a preluat produsul de la transportator sau nu a preluat produsul de la punctul de ridicare desemnat în termenul stabilit, la solicitarea vânzătorului. Prin acest comportament, cumpărătorul a încălcat obligația sa prevăzută la art. X punctul 2 lit. a), conform căruia cumpărătorul este obligat să preia produsul comandat.

  2. La stabilirea cuantumului despăgubirilor, vânzătorul ia în considerare în principal costurile de transport și taxele aferente în cazul expedierii produsului, costurile legate de ambalare, expediere și administrarea comenzii, precum și toate celelalte costuri suportate în realizarea comenzii respective și are dreptul de a include și profitul pierdut.

  3. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a nu-și exercita dreptul la despăgubiri sau de a-și exercita acest drept doar parțial.

 

Articolul XII.
Dispoziții finale
  1. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica și completa aceste termeni și condiții generale și condiții de reclamație fără o notificare prealabilă a cumpărătorului. În cazul modificării termenilor și condițiilor generale sau a condițiilor de reclamație, întregul proces de achiziție este guvernat de termenii și condițiile generale care erau valabile la momentul trimiterii comenzii de către cumpărător și care sunt accesibile pe site-ul web al vânzătorului.

  2. O parte integrantă a acestor termeni și condiții generale sunt și condițiile de reclamație.

  3. Prin trimiterea comenzii, cumpărătorul a citit termenii și condițiile generale, precum și condițiile de reclamație.

  4. Aceste termeni și condiții generale și condiții de reclamație sunt disponibile pentru consultare la sediul companiei, precum și sunt publicate pe site-ul web al e-shop-ului.

  5. Dacă consumatorul nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a soluționat reclamația sa sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile, are posibilitatea de a se adresa vânzătorului cu o cerere de remediere. Dacă vânzătorul răspunde negativ la cererea de remediere sau nu răspunde la aceasta în termen de 30 de zile de la trimiterea acesteia, consumatorul are dreptul, în conformitate cu § 12 din Legea nr. 391/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor consumatorilor și de modificare și completare a unor acte normative, de a depune o cerere pentru soluționarea alternativă a litigiului său. Organismul competent pentru soluționarea alternativă a litigiilor consumatorilor cu operatorul e-shop-ului este Inspecția Comercială Slovacă (www.soi.sk) sau o altă persoană juridică competentă înregistrată în lista organismelor de soluționare alternativă a litigiilor menținută de Ministerul Economiei al Republicii Slovace (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), iar consumatorul are dreptul de a alege la care dintre organismele menționate de soluționare alternativă a litigiilor consumatorilor să se adreseze. Consumatorul poate de asemenea să utilizeze platforma pentru soluționarea online a litigiilor, care este disponibilă la http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informații despre taxele pentru depunerea cererii pot fi găsite pe site-ul web al organismului specific de soluționare alternativă a litigiilor.

  6. Relațiile nereglementate în acești termeni și condiții generale, precum și în părțile lor integrante (anexe) sunt reglementate de dispozițiile relevante, în special Legea nr. 40/1964, Legea nr. 250/2007, Legea nr. 102/2014, Legea nr. 18/2018, Legea nr. 22/2004, precum și Legea nr. 513/1991.

  7. În cazul în care se încheie un alt contract cu cumpărătorul cu alte condiții, condițiile specificate în contract au prioritate față de termenii și condițiile generale.

  8. Aceste termeni și condiții generale, inclusiv părțile lor integrante, intră în vigoare la data de 1 februarie 2024.

 

Condițiile de reclamație ale magazinului online (e-shop) www.fabulo.ro
parte integrantă a termenilor și condițiilor generale

 

  1. Pot fi reclamate doar produsele care au fost achiziționate de la vânzător și care sunt proprietatea consumatorului.

  2. Dacă cumpărătorul este un consumator (persoană fizică care nu acționează în cadrul activității sale de afaceri, profesionale sau ocupaționale) toate produsele oferite beneficiază de o garanție de 24 de luni, dacă nu este specificat altfel pentru produs, iar procedura se desfășoară în conformitate cu Legea privind protecția consumatorilor și Codul civil și aceste condiții de reclamație. Dacă cumpărătorul a comandat un produs utilizat și a fost informat despre aceasta, perioada de garanție este de 12 luni. Dacă cumpărătorul nu este un consumator, procedura se desfășoară în conformitate cu dispozițiile Codului comercial și perioada de garanție este de 12 luni, iar aceste reclamații nu se supun acestor condiții de reclamație, ci se procedează conform Codului comercial.

  3. Perioada de garanție începe de la data primirii produsului de la compania de curierat sau direct de la vânzător dacă cumpărătorul sau o persoană autorizată de acesta ridică personal produsul.

  4. Cumpărătorul este obligat să depună reclamația la vânzător imediat după constatarea defectului.

  5. Vă rugăm să verificați produsul după primire. Rareori se întâmplă ca produsul să fie deteriorat în timpul transportului. Deoarece produsul pleacă de la noi în stare nedeteriorată și este ambalat corespunzător, responsabilitatea pentru daune revine companiei de curierat. Dacă produsul este deteriorat în timpul transportului, vă rugăm să ne anunțați în termen de 48 de ore de la primire, iar noi vom începe să rezolvăm reclamația împotriva companiei de curierat.

  6. Răspunderea pentru defecte nu se aplică defectelor cauzate de utilizarea următoare:

    1. defectul a apărut din cauza deteriorării mecanice a produsului cauzată de cumpărător,

    2. utilizarea incorectă a produsului, în alt mod decât cel specificat în manualul de utilizare,

    3. utilizarea produsului în condiții care nu corespund prin umiditatea, influențele chimice și mecanice mediului natural al produsului conform manualului,

    4. neglijarea îngrijirii și întreținerii produsului,

    5. deteriorarea produsului din cauza supraîncărcării,

    6. deteriorarea sigiliului de garanție sau devalorizarea acestuia dacă produsul îl conține,

    7. montajul sau demontajul neprofesional, dacă legislația aplicabilă o impune,

    8. intervenții asupra produsului care aduc modificări ce îmbunătățesc calitatea produsului dar nu au fost efectuate de producător sau de o persoană autorizată de acesta, de exemplu overclocking-ul procesorului,

    9. utilizarea produsului în condiții contrare celor menționate în documentație, principiile generale, normele tehnice sau reglementările de siguranță sau alte încălcări ale condițiilor de garanție.

  7. Răspunderea pentru defecte nu se aplică și defectelor care au apărut din cauza unui dezastru natural.

  8. Răspunderea pentru defecte nu se aplică, de asemenea, uzurii normale a produsului (sau a unei părți a acestuia) cauzată de utilizarea produsului. Un defect nu poate fi considerat ca fiind limita sa minimă de durabilitate sau durata de viață, care poate fi limitată la un timp mai scurt. Durata minimă de durabilitate, perioada de utilizare, durata de viață sau o perioadă similară este indicată pe produs, dacă acest tip de etichetare a produsului este supusă acestei condiții.

  9. Produsul reclamat trebuie trimis la adresa noastră indicată mai jos, dar nu prin ramburs sau adus personal la adresa de contact. Produsul trebuie ambalat corespunzător pentru a nu fi deteriorat în timpul transportului și recomandăm trimiterea produsului recomandat sau ca un colet asigurat. La produs trebuie atașată o copie a documentului de achiziție (factura) și descrierea defectului sau recomandăm atașarea formularului de Formular de reclamație completat împreună cu documentul de achiziție. Înainte de a returna produsul, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: info@fabulo.ro. Reclamația trebuie trimisă exclusiv în scris (prin poștă) sau personal (nu prin e-mail).

  10. Dacă obiectul reclamației este un produs, de exemplu, fixat permanent, cumpărătorul este obligat să ofere asistență maximă în vederea efectuării unei inspecții a obiectului reclamației de către vânzător sau o terță persoană desemnată de vânzător.

  11. Vânzătorul confirmă primirea reclamației și emite cumpărătorului un certificat de depunere a reclamației într-o formă corespunzătoare. Data depunerii reclamației este considerată a fi data livrării acesteia către vânzător, cel târziu la momentul în care vânzătorul împiedică sau împiedică primirea obiectului reclamației. Dacă nu este posibilă livrarea imediată a certificatului, acesta trebuie livrat fără întârziere inutilă, cel târziu împreună cu documentul privind soluționarea reclamației. Certificatul de soluționare a reclamației va fi trimis în scris.

  12. Vânzătorul este obligat să stabilească modul de soluționare a reclamației imediat, în cazuri complexe, în termen de 3 zile de la depunerea reclamației. În cazuri justificate, în special dacă este necesară o evaluare tehnică complexă a produsului, cel târziu în termen de 30 de zile de la depunerea reclamației. După stabilirea modului de soluționare a reclamației, vânzătorul soluționează reclamația imediat, în cazuri justificate, reclamația poate fi soluționată și mai târziu. Cu toate acestea, soluționarea reclamației nu trebuie să dureze mai mult de 30 de zile de la depunerea reclamației. După expirarea termenului de 30 de zile pentru soluționarea reclamației, cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare-cumpărare și i se va returna întreaga sumă plătită pentru produs sau are dreptul de a schimba produsul cu unul nou.

  13. Drepturile cumpărătorului la depunerea unei reclamații:

    1. dacă este vorba despre un defect care poate fi remediat, cumpărătorul are dreptul ca acesta să fie remediat fără costuri, în timp util și în mod corespunzător, iar acest defect trebuie remediat fără întârzieri inutile,

    2. cumpărătorul poate solicita înlocuirea produsului în locul remedierii defectului, sau dacă defectul se referă doar la o parte a produsului, înlocuirea acelei părți, dacă acest lucru nu implică costuri nejustificate pentru vânzător, având în vedere prețul produsului sau gravitatea defectului,

    3. vânzătorul poate înlocui produsul defect cu unul fără defecte, dacă acest lucru nu cauzează dificultăți grave cumpărătorului,

    4. dacă este vorba despre un defect care nu poate fi remediat și care împiedică utilizarea corectă a produsului, cumpărătorul are dreptul la înlocuirea produsului sau la retragerea din contract. Cumpărătorul are același drept dacă, deși este vorba despre un defect remediabil, dar acesta se repetă sau există un număr mai mare de defecte, ceea ce împiedică utilizarea corectă a produsului,

    5. dacă este vorba despre alte defecte iremediabile, cumpărătorul are dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului produsului.

  14. O reclamație este considerată soluționată dacă procedura de reclamație se încheie cu livrarea bunurilor revendicate, schimbul acesteia sau returnarea prețului de achiziție al bunurilor, acordarea unei reduceri, invitația scrisă de preluare a prestației sau respingerea sa justificată, în timp ce cumpărătorul fie confirmă acceptarea personală, fie dovada finalizării revendicării este și confirmare a firmei de transport în cazul în care cumpărătorul nu acceptă personal reclamația.

  15. Consumatorul este informat despre rezultatul procedurii de reclamație în termenul legal.

  16. Nedeteriorarea produsului, respectiv integritatea ambalajului (conform instrucțiunilor la primirea produsului) trebuie verificată la primirea produsului, deoarece acesta poate fi deteriorat în timpul transportului. Recomandăm cumpărătorilor să despacheteze produsul și să-l verifice în prezența curierului. Prin semnătura dumneavoastră pentru curier, declarați că ambalajul este nedeteriorat.

  17. Aceste condiții de reclamație fac parte integrantă din termenii și condițiile generale, iar vânzătorul își rezervă dreptul de a le modifica în orice moment fără notificarea prealabilă a cumpărătorului.

  18. Contact pentru trimiterea reclamațiilor: iM3, s.r.o., Priemyselná 5333/1, 929 01 Dunajská Streda, Slovacia, info@fabulo.ro